4. 10. 2016

Poroučíme větru! Dešti!

Nedávno sa mi už ani neviem odkiaľ, podarilo zablúdiť na akúsi stránku iMeteo.sk (aj napriek tomu že najradšej používam veľmi spoľahlivé predpovede z accuweather.com). Proste som sa tam dostal asi zo zvedavosti ... to je v kontexte jedno :)
Už na prvý klik-pohľad tento web vyzerá dosť amatérsky a nieje to teda žiadny inovatívny portál so zobrazovaním predpovede počka nejakým prevratným či neokukaným a lajkovi lahodiacim spôsobom.
Proste iba ďalšia zbytočná amatérska stránka s predpoveďou počasia využívajúca niekoľko rôznych zdrojov vo formáte voľných (?) XML dát.
Práve tieto rôzne zdroje a ich odlišné vizualizácie deformujú dizajn pseudo-počko-portálu a degradujú ho na tú amatérsku úroveň, ale OK, snaha je a to sa cení.
O to nemilejšie bolo moje prekvapenie keď som sa tam kdesi preklikol na nejakú komentovanú časť - niečo ako predpoveď počasia na týždeň s pár sprievodnými vetami a na mňa vtedy vyskočila dosť agresívnym spôsobom veľká STOP-ka.
Vraj aby som si AdBlock vypol lebo oni takto prichádzajú o reklamu a tak o eurocentíky z tejto rekalmy.
Hmmm ... preberajú voľné, rozumej zadarmo dostupné (?) XML dáta a iné meteo informácie a snažia sa zarobiť na ich zobrazovaní, či distribúcii ďalej ... hmmm ...
Ale dobre teda, nech je po vašom aspoň na týcht pár desiatok sekúnd.
Vypol som teda AdBlock pre zadanú doménu - dal som ju do filtra AdBlocku.
Ale čuduj sa svete, furt ništ.
To že to naozaj funguje filtrovanie domén alebo častí webov v AdBlocku mám samozrejme overené, takže som zostal v miernom šoku že čo to.
Ale opäť dobre teda, OK, skúsme AdBlock vypnúť úplne pre všetky internety a nielen pre tento super-meteo-portál.
A výsledok ... celé zle.
Radšej rýchlo vymazávam históriu prehliadača a snažím sa zabudnúť kde som to pred pár minútami na internetoch bol a čo som tam vlastne pozeral?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára