14. 4. 2014

Dream'n

Pokiaľ ste pokročilejším užívateľom PC (teraz mám na mysli jednak desktop a jednak notebúk v jednom), určite ste sa už dostali do situácie, kedy ste potrebovali vypnúť počítač automaticky po nejakom čase, alebo v presne daný čas.

Mne sa toto pravidelne stávalo keď som na PC pozeral nejaký film či seriál v pohodlí postele, ale ako všetci vieme, človek vydrží tak "do prvej reklamy" - cca 20-30 minút filmu.
Potom to obyčajne zalomí spánkom spravodlivých ... a nie raz sa mi stalo že som sa ku koncu filmu strhol zo spánku vďaka nejakej akčnej scéne, alebo výraznej sprievodnej hudbe resp. ako mi do očí svieti podstatne jasnejší desktop po skončení filmu.

Ako prvé ma teda napadlo popátrať na gúgli po nejakom tom automatickom vypínači ako máme všetci v TV - nastavenie "SLEEP TIMER"-u.
Samozrejme že pátranie bolo úspešné, ale ani jeden z výtvorov sa mi natoľko nepozdával, aby som ho prijal za svoj.
Buď mal zbytočne veľa superfunkcií ktoré využil akurát tak autor aplikácie, alebo aplikácia vyžadovala registráciu či priam poplatok za aktiváciu, alebo jednoducho nevykonávala presne to čo som si predstavoval.

A tak som jedného večera spustil Visual Studio 2010 Express (FREE verzia plateného produktu) a svetlo sveta uzrela aplikácia Dream'n.


Je ušitá mne na mieru (pretože som vedel čo chcem, čo potrebujem, čo to má robiť a ako to má vyzerať), takže nepredpokladám záujem ďalších ľudí, ale nie som sebec ... tak tu je link na voľné stiahnutie:

Práca s aplikáciou je úplne jednoduchá a intuitívna

  • spustíte jediný *.exe súbor (dreamn.exe)
  • nastavíte čas odpočítavania v minutách (za koľko sa počítač vypne)
  • kliknete na ZELENÉ tlačítko a odpočítavanie sa začne

... hotovo.

Aplikácia sa potom stiahne do tray lišty, ak ste samozrejme nechali zaškrtnuté políčko "Minimize to tray".
Inak zostane na desktope.
Ak chcete odpočet kedykoľvek zastaviť, kliknite na ČERVENÉ tlačítko a odpočet sa okamžite zastaví.
Ak ale nechcete čakať na ukončenie odpočtu a chcete počítač vypnúť ihneď, jednoducho kliknite na ŽLTÉ tlačítko a počítač sa okamžite vypne bez ohľadu na to či sú spustené nejaké iné aplikácie ako je napríklad prehrávač filmov či hudby.
Toto isté platí aj po vypršaní nastaveného času. Vypnutie počítača je totižto vynútené a operačný systém dostáva príkaz okamžite ukončiť resp. vynútiť ukončenie všetkých aplikácií.

Minimálna doba odpočtu je nastaviteľná na 1 minútu a maximálna doba je teoreticky nekonečno, ale prakticky som to samozrejme nebol schopný otestovať.

Pre doplnenie, ak sa odpočítavaný čas dostane pod 1 minútu, na obrazovke sa zobrazí upozornenie:
Toto upozorní užívateľa, že do vypnutia počítača zostáva len niečo málo ako 1 minúta.
Užívateľ má tak možnosť pozastaviť odpočítavanie, alebo vykonať iné akcie ešte pred tým ako sa počítač vypne.
Ak ale užívateľ tvrdo spí, Dream'n si ďalej počíta posledné sekundičky až sa dostane k hodnote 10 sekúnd do konca.
Vtedy pre istotu zobrazí ďalšie upozornenie:
... kedy sa predpokladá že užívateľ tvrdo spí a aplikácia už nebude zastavená, to znamená že počítač bude už o pár sekúnd automaticky vypnutý.

Čo viac dodať? ... malá a jednoduchá aplikácia ... zdrojáky pre Visual Basic 2010 res. VB.NET zašlem/zverejním na požiadanie.

Dobrú noc :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára