9. 2. 2014

Nieje liter ako liter

V akváriu (niečo viac ako 160 ml) sa mi pred časom rozmnožili riasy ktorých sa nie a nie zbaviť.
Či už zmenou svetelných podmienok, špecifickými rybami či slimákmi.
Chémiu v akvárku nemám rád, ale v tomto prípade mi už nezostávalo nič iné, ako sa uchýliť k tejto možnosti.

Po prieskume internetu - rôznych akva fór a e-shopov som nakoniec vybral tabletky Algizit od Tetra Aqua.
A tie fakt pomohli ... bez ujmy na osádke a rastlinách akvária.

Ale v čom je pointa?
Samotná značka Tetra je zahraničná (myslím že GER) a tak sa dalo predpokladať že preklad návodu na použitie nebude úplne ideálny.
Na počudovanie bol ale celkom presný, teda ten pôvodný z GER do CZE - priamo od výrobcu na krabičke.
A keďže na SVK máme také tie inteligentné jazykové zákony, že nám nestačí aj CZE preklad, slovenský dovozca musel zabezpečiť aj preklad do SVK - tento bol na krabičke aplikovaný na samolepke.
A ja ako človek skúmavý a do všetkého vŕtajúci som si samozrejme omrkol návod český a potom aj slovenský.
Čo myslíte, na čo som narazil?

Zistil som že máme na SVK asi íný meter na štandardný liter!
V CZE návode (ktorý je doslovný z GER) sa totižto uvádza že sa má použiť 1 tabletka na 20l vody.
V SVK návode ale nájdete údaj: 1 tabletka na 40l vody.

Tak si vyberte :D

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára