Fejkové Jahú help centrum

Tak som sa opäť raz zasmial ...
Niekto si dal tú námahu že celkom dôveryhodne pripravil fejkový email tváriaci sa ako Yahoo Message Center Service.
V tom mi tvrdí že som doteraz nepotvrdil svoj účet na Yahoo (pričom email tu mám zaregistrovaný a používam ho takmer 10 rokov). :D


Pri prvom pohľade neskúseného oka obyčajného klikača si toho moc nevšimnete, ale ja nepatrím medzi klikačov a tak som hneď spozornel.

A hneď idem aj uviesť prečo:
1. Pozorne sa sa zadívajte na nadpis emailu ... nič?
Tak sa zadívajte ešte raz a čítajte písmenko po písmenku - Message Center Sercice
Áno, slovo sercice určite neznamená service ;)

2. Pozorne sa zadívajte na adresu odosielateľa ... nič podozrivé?
Ani to že za obligátnym "Yahoo Help Center" sa nachádza emailová adresa NIJAKO nesúvisiaca s Yahoo?
Vraj: iyamura@gmail.com
Takže Yahoo má technickú podporu u svojho "úhlavného" nepriateľa - zločinnej organizácii Google? ... c c c (citoslovce) ... mrkva v zime?

3. Keďže som teda neni žiadny klikač, preveril som si nakoniec aj uvedený odkaz na superrýchle prihlásenie sa - modrý nápis "Sign In Here"
Normálny klikač by na tento odkaz zo zvedavosti klikol, ale ak sa človek občas pozerá aj po iných častiach obrazovky a aspoň trocha lepšie pozná web browser ktorý aktuálne používa, určite si všimne že priame odkazy (emailové adresy resp. webové stránky) sa zobrazujú v náhľade napríklad aj v ľavom dolnom rohu.
A tak som teda namieril myšítko na odkaz a v ľavom dolnom rohu sa mi zobrazila adresa: servicehelp376.3owl.com ... ktorá už vôbec nevyzerá ako by bola patrila nejakému Help centru Yahoo!

A pointa ... ako inak ... nerozširujte ohromné rady klikačov a čítajte/sledujte čo robíte na nete.

Komentáre