20. 1. 2013

Nieje sedačka ako sedačka

Tak som sa po dlhšom čase odhodlal na stavbu slovenského "display" Migu-29 v atraktívnej digi kamufláži.

Ako základ som použil najdostupnejšiu "štvrtkovú" (1:48) stavebnicu od Academy.
Model má sice nemecké dekály, ale vzhľadom na to že digi kamufláž sa aj tak predáva samostatne na niekoľkých obtiskových aršíkoch, táto skutočnosť (s SRN) ma vôbec netrápila.

(originálny box-art)
(plánovaná verzia v atraktívnej digi camo s trikolórou)

Viac ma skôr tráilo prevedenie kokpitu - konkrétne sedačky pilota.
Keďže sa jedná o väčší model, človek by predpokladal že u tak renomovanej firmy ako je Academy, tam bude sedačka na patričnej úrovni.
Veď k Migom ako takým je podkladov X-miliónov.

O to väčšie bolo moje zhrozenie po otvorení krabice a nájdení sedačky.
Tu je teda foto už hotovej verzie sedačky od fy. Eduard a pôvodnej sedačky zo stavebnice.

(čierna je od Eduardu a šedá je originál zo stavebnice)

Keďže náhradná sedačka od fy. Eduard bola jasná voľba pre nápravné opatrenie, o týždeň bola doma nalá krabička.


(áno, v tomto vylepšení je aj malá prilba pilota)

A takto som sa dostal k vyššie odfotenému výsledku ktorý je o 110% lepší ako originál?
Tu je jednoduchý postup stavby:

 ... pôvodná vanička kokpitu ušitá na pôvodnú sedačku
 ... oderaznie podlahy bolo nevyhbutné, pretože nová sedačka má "správne" proporcie
 ... príprava nového kokpitu
 ... osadenie nového kokpitu pre novú sedačku
 ... osadenie vodiacich koľajničiek, pedálov smeroviek a základne pre knipel
 ... prvý diel novej sedačky
 ... osadenie všakovakých trubiek a tiahiel
... osadenie opierky hlavy a ostatných serepetičiek. Potom nasledovalo už len nafarbenie a doplnenie "plechmi"

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára