Safety first !

Zasa tu mám niečo na podpichnutie "klikačov" (Fejsbukárov/užívateľov Facebooku) ...
Ak patríte taktiež k týmto hyper-aktívnym klikačom, tak presne toto je určené pre vás. Ale poďme rovno k jadru veci.
Určite ste si nedávno všimli (ak nie, tak k tomu v najbližšej príležitosti určite príde), že systém FB na vás vyblafol s novou hláškou typu "Stav ochrany účtu".
Celkom ma to zaujalo keďže som tam videl ako stav "Veľmi nízka", pretože svoj účet mám zabezpečený celkom slušne. Aké bolo ale prekvapenie po kliknutí na odkaz "Zvýšte ochranu" ... či nemal som sa prečo čudovať ? 


Hneď po kliknutí na odkaz sa otovrila malá tabuľka napovedajúca o niekoľkých (presne 3) krokoch nastavenia, čo je samo o sebe dosť zavádzajúce, keď pri nastavení bezpečnosti neviete čo vás čaká na ďalšej záložke - na ďalšom kroku.
Samotný "Krok č.1" bol šokujúci a so zabezpečením môjho FB účtu mi to nejako nekorešponduje.
Systém totiž po mne chcel zadať ďalšiu emailovú adresu. Vraj ak by sa vyskytol nejaký problém s mojim účtom, tak aby som sa vedel prihlásiť.
Myslím že ak by sa teda nejaký problém s účtom vyskytol (akože sa nevyskytuje a ani som o nejakom doteraz od nikoho nepočul), nepomohli by mi ani štyri emailové adresy. Pri registrácii a následne pri každom prihlasovaní na FB totiž zadávate vždy iba ten prvý unifikovaný email z ktorého ste potvrdili prihlásenie.
Takže tu máme ďalší "oficiálny" nástrojček pre zhromažďovanie/katalogizáciu užívateľských dát (emailov) a ich zaprasenie spamovými ponukami na pridanie "tohto by ste mohli poznať" priateľov.


Druhý krok bol ešte šokujúcejší ako prvý. Vraj zadajte svoje telefónne číslo. Ako toto zvýši ochranu vašeho účtu na FB ? Tým že zverejníte "takmer" celému svetu svoje telefónne číslo ?
Zámerne píšem "takmer", pretože väčšina užívateľov si vo svojom profile nedokáže zablokovať zobrazovanie niektorých informácií pre "ne-priateľov".


Napokon až tretí krok nejako súvisel so zabezpečením vášho účtu. Zadefinovanie bezpečnostnej otázky.
V tomto prípade by mi ale vadila nemožnosť definovať si vlastnú otázku a nielen odpoveď.
V ponuke boli totiž samé otrepané frázy typu "Ako sa volá tvoje obľúbené domáce zvieratko ?" a pod.
Pri troche fantázie a nejakých informáciach o danom užívateľovi potom nieje problém odpovedať že napríklad domáce zvieratko pána Jána sa volá Šarik.
Ale OK, snaha sa cení ...


A tak naďalej zostávam pri zabezpečení profilu: "Veľmi nízka", kľudne spávam, posielam a čítam si súkromné emaily, telefonujem a Atosko tiež poslúcha na slovo ...

A mimochodom ...
Ak ste moc zvedavý, tak tu je môj profil. Sami môžete posúdiť či je dostatočne zabezpečený ;)

Komentáre