10. 12. 2010

"Všade, všade sa o mne píše" Reloaded

Ja som to spomínal už dávnejšie :)
Tentoraz sa o mne píš v spojení s ČSLA teamom.
Originálny článok: http://arma.nightlion.cz/news.php?readmore=15

ROZHOVOR S Michalem Horňákem z ČSLA
Tentokrát jsme naši pušku nechali pověšenou na zdi a vzali jsme si ke zpovědi jiný kalibr. Vybírali jsme si mezi útočnými puškami vz.58, kulomety vz.59 ši starým dobrým škorpíkem. Stále se nechytáte? Je jedno co jsme si nakonec vybrali, ale ať to bylo cokoliv, jisto jistě to byla zbraň, která bude i součástí velmi očekávané modifikace ČSLA pro vojenský simulátor ARMA2, jelikož jsme neváhali a zpovídali Michala Horňáka. A že nevíte o koho se jedná? Hamba vám, kteří EMSIho neznají i pod jeho skutečným jménem. Takže jdeme na to, držte si helmy, pojedeme ostrým tempem!



UVB: Řekni něco o sobě...

EMSI: Moje pravé meno je Michal Horňák a pracujem v jednej nadnárodnej spoločnosti ktorá vyrába záložné zdroje a klimatizácie. Drvivá väčšina ľudí z komunity ma ale pozná práve pod nickom EMSI, ako autora aplikácie ArmA Help SK/CZ a autora niekoľkých dúfam že „podarených“ singloviek. Viac sa dočítate na mojich tematických weboch http://www.operacia.jantar.szm.com pre kampaň v OFP, http://arma.szm.com pre projekty v ArmA:Armed Assault a http://arma2.xf.cz pre projekty v Arma 2 resp. Arma 2:OA. Okrem aktívít spojených s ČSLA pracujem aj na súkromnom projekte pre Arma 2, ale to sa nechajte už čoskoro prekvapiť.



UVB: Jak je vůbec velký ČSLA tým?

EMSI: Hlavný team aktívnych tvorcov pozostáva momentálne z MAA ktorý sa venuje tvorbe nových modelov, alebo úpravám starších. Modely takisto tvorí ďalší slovák Yano. Jeho fantastické Tatrovky T-813 Kolos sú v MODe určite neprehliadnuteľné. Konfiguračné súbory, tvorbu featuriek a ich odladenie má pod palcom Faly. Hurby sa z veľkej časti podieľa na „fotení“ modelov pre PR, tvorbe veľmi kvalitných retexov originálnych BI modelov (načo by sme napríklad vytvárali vlastné lietadlo L-39 Abatros, keď dokážeme vytvoriť kvalitný retex a ušetriť tak niekoľko MB) a menších modelov. TheSun je v teame ako ďalší človek cez modely a to nielen techniky, ale aj osobných zbraní. Pochyst v minulosti pracoval na niektorých pechotných zbraniach a predpokladáme aj dokončenie jeho veľmi detailného „Téčka“. Ja pracujem na SP a MP misiách, niektorých grafických prvkoch a viac menej sa starám o PR. Ostatný testeri (napr. Luki, Mato) sa v podstate zapájajú iba do MP testovania, kedy na svojom súkromnom serveri odhalíme väčšinu bugov.



UVB: Jak jste se dali dohromady? Proč zrovna ČSLA?

EMSI: Niečo o zrode ČSLA: http://old.games.tiscali.cz/specials/ofpcslakampan/index.asp
O tom ako sa ostatný dostali do teamu by sa asi dala potom napísať malá knižka.



UVB: Jak máte zorganizovanou práci na modu?

EMSI: Práca v teame nieje nikým prideľovaná – sme si všetci rovnocenný a poznáme sa osobne. Všeobecne to ale s prácou v teame vyzerá asi tak že ak niekto navrhne realizáciu nejakého vozidla/zbrane a niekto, kto má chuť a čas sa pustí do realizácie tohto modelu. Ak popritom potrebuje s niečím pomôcť, tak takisto ak má niekto čas a chuť, ochotne mu s danou vecou pomôže. To znamená napríklad že model môže začať robiť napríklad Hurby a vo finále ho dokončí MAA.
Za všetko uvediem príklad MiGu-29. MAA vytvoril základný model so všetkými textúrami. Ja som poprosil o zapracovanie featuriek (napr. funkčné klapky nasávania vzduchu). Dodal som potrebnú dokumentáciu a informácie, na základe ktorých túto featurku dodatočne MAA doplnil. TheSun medzitým vytvoril a sfunkčnil detailný model kokpitu. Pri takejto spolupráci sú aktuálne modely zdieľané taktiež na našom internom FTP, takže práca môže prebiehať paralelne.



UVB: Co když je někdo dobrý missionmaker či tvůrce addonů do ARMA2 a chtěl by se k vám připojit. Co by měl udělat, nabíráte vůbec nové lidi?

EMSI: Nových ľudí veľmi radi uvítame medzi svojimi radami. Nemáme s tým najmenší problém. Jediná podmienka je samozrejme určitý stupeň schopností či už v tvorbe modelov, alebo misií. Stačí sa len ozvať na našich fórach (http://pas.bigames.info/forum/index.php) prípadne na Facebooku (http://www.facebook.com/pages/CSLA-Studio/270571725674), alebo kľudne kontaktovať niekoho z nás cez Skype, alebo ICQ.
Nieje problém nás kontaktovať aj osobne a to napríklad po dohode priamo na leteckých, prípadne armádny dňoch, alebo podobných akciách.



UVB: V souvislosti s ČSLA se hodně mluví i s CWR. Je ČSLA určitým způsobem s CWR provázaný? Pracujete vůbec i na jiných modech, nebo se celý váš tým soustřeďuje jen na ČSLA?

EMSI: Celý náš team sa sústreďuje na ČSLA, pretože je to naša primárna téma.
S teamom CWR máme dobré vzťahy, čo znamená že niektoré naše modely je možné vidieť aj v ich MODe. Bohužiaľ to ale nieje naopak. Modely resp. misie ale nevytvárame „na objednávku“.
Čo sa týka iných MODov, TheSun paralelne s ČSLA pracuje aj na AČR, ale je to viacmenej „one man show“.
V budúcnosti by sme sa chceli (MAA. Yano a ja) venovať aj téme Ozbrojených síl Slovenskej Republiky, o čom napovedá aj retex nášho MiGu-29 v digitálnej kamufláži (autorom tohto retexu je Hurby) ktorá je momentálne používaná OSSR. Neskôr samozrejme pribudnú aj vozidlá Tatrapan, Aligátor atď. a taktiež pechota v aktuálnych digitálnych zelených maskáčoch.
Ale ako som spomenul, naša aktuálna téma je momentálne ČSLA.



UVB: Historie ČSLA sahá až do ranných dob OFP. Byl váš vztah k OFP/ARMA/ARMA2 sérii vždy pozitivní? Jaký je váš názor na OFP: DR?

EMSI: Samozrejme. Prvý MOD vznikol práve pre Flashpoint a dá sa povedať že práve tam si ČSLA ako také vytvorilo svoje meno. Prácou na MODe pre ArmA (a samozrejme aj jeho vydaním) a teraz aj pre Arma 2 sme myslím potvrdili že náš vzťah k týmito hrám je kladný.
K téme Codemasterovského Dragon Rising sa ja osobne nevyjadrujem a ani ostatný členovia teamu neprejavili záujem o vyjadrenie názoru.



UVB: Je nějaká věc, kterou byste si ve vaší modifikaci přáli, ale s největší pravděpodobností se bez ní budete muset obejít?

EMSI: Neviem resp. ma nenapadá nič špeciálne. Hádam len Faly „sníva“ o funkčnom stroji na kopanie zákopov a prípadne rozkladacom pontónovom moste s Tatrou T-813 a rozkladacom premostení na podvozku T-55.



UVB: Řekněte jednu jedinou věc z celého ČSLA, na kterou jste nejpyšnější či se vám nejvíce líbí.

EMSI: Myslím že to je určite veľké množstvo vlastných kvalitných modelov, z ktorých niektoré môžete spoznať aj v oficiálnych vydaniach BI.



UVB: Na BI fórech jsem se dočetl, že kampaň zřejmě v prvním vydání nevyjde. Je to již stoprocentní? Kolik bude SP misí? Na jaké se můžeme především těšit?

EMSI: Áno, kampaň určite v prvom vydaní (v1.0) MODu nebude.
SP a MP misie sú momentálne hotové a prebieha ich testovanie. O ich náplni nebudem písať. Kto je fanúšikom ČSLA, si po stiahnutí a spustení určite príde na svoje.
Ďalšie singlovky budú potom samozrejme pribúdať v patchoch a mala by sa začať práca aj na krátkej kampani.
Inak sa nebudeme brániť ani zaradeniu nejakej kvalitnej komunitnej singlovky/MP misie/kampane do nejakého nasledujúceho patchu. K téme komunitných výtvorov máme ešte niečo schované v rukáve, takže sa nechajte prekvapiť.



UVB: Bude součástí ČSLA i vlastní ostrov, nebo si vystačíte s oficiálními?

EMSI: V súčasnosti využívame iba oficiálne a verejne dostupné ostrovy. O budúcnosti nejakého vlastného ostrova nie je vhodné teraz hovoriť.



UVB: Můžeme očekávat v nejbližší době pořádný akční trailer?

EMSI: Nie.



UVB: Tak jak se dělí komunita na fandy Černarusi a Tákistánu, dalo by se říct, že se komunita dělí i na ACE - pozitivní a zbytek. Bude ČSLA plně kompatibilní s ACE nebo to není v plánu?

EMSI: Nie. Ale tým nechcem naznačiť že striktne zamietame ACE. Jednoducho ho pre MOD ako taký nepotrebujeme.



UVB: Zřejmě nejzásadnější otázka, kterou nemá žádný tvůrce rád - na kdy vidíte vydání první verze vašeho modu?

EMSI: Keď bude inicializačné vydanie (v1.0) otestované a pripravené, vtedy bude aj vydané. A to isté bude platiť aj o nasledujúcich patchoch.
Celý ČSLA MOD je tvorený v našom voľnom čase, kedy si nájdeme chvíľku medzi tým, čo sa venujeme svojej normálnej práci a v prvom rade svojim rodinám.
Všetko, čo vytvárame pre MOD, robíme dobrovoľne hlavne pre svoje potešenie a bez akéhokoľvek nároku na akýkoľvek honorár. Prioritou je pre nás zábavnosť a hrateľnosť jednotlivých celkov resp. celého MODu.
Nie sme preto ultrarealistický MOD, ktorý by sa v prvom rade striktne držal armádnych nariadení, smerníc či príručiek.
V prvom rade my sami slobodne rozhodujeme o tom, ktoré modely, featurky atď. budú vytvorené a kedy budú verejne uvoľnené pre komunitu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára