Dragon Falling

Bohužiaľ ... neoficiálny pokračovateľ legendárneho Flashpoint-u od Bohemia Interactive - Operation Flashpoint: Dragon Rising (tentoraz od Codemasters) ... ma dosť sklamal.



Nie, nie som zaritým fanúšikom ArmA aj napriek svojej nemalej účasti na ČSLA MOD-e pre túto skvelú hru, ale jednoducho som čakal od nového OFP oveľa viac.
Možno som už zhýčkaný prostedím a možnosťami v ArmA2, ale predsa len mi tam príde realistickejšie prostredie už len farebným podaním, podstatne prirodzenejším rozložením objektov/domčekov na mape (ako predloha poslúžila reálna satelitná mapa, takže nieje o čom pochybovať) ako v DR (Dragon Rising), kde to všetko na mňa pôsobí ako by to tam bolo účelovo rozostavané iba pre danú misiu v kampani. Ono vlastne ani nikam inam ďalej, ako od diania v misii ani nieje prečo utekať. Všetko sa aj tak odohráva iba tam kde to autori natvrdo naskriptovali a nejaké dynamické prenesenie prestrelky o pár stoviek metrov ďalej na iné miesto vlastne nieje asi ani možné.
Ak AI členov svojho teamu niekam nepošlete účelovo cez priame príkazy, stupídne sa vás budú držať vo formácii. To platí aj pri prestrelke, kde jednoducho pobehovali okolo mňa a akosi nevedeli dosť dlhú dobu nájsť nejaký ten kryt, pričom som sa naschvál postavil na nechránené otvorené miesto.
AI samo o sebe je aj tak dosť divné. Vaši spolubojovníci neustále čakajú na akciu zo strany hráča a o inteligencii nepriateľských jednotiek ktoré sa nechajú zabiť z väčšej vzdialenosti bez akejkoľvek reakcie si tiež myslím svoje. Ak sa ale priblížite na zrejme naskriptovanú vzdialenosť, bez úkrytu to je hotové peklo.
AI sa málokedy (možno to tak má byť) trafí prvou dávkou, ale jediná spoločná vec s pôvodným OFP je to že ak vás zasiahne guľka do správneho miesta ... znamená to okamžitú smrť.
K divnému ukladaniu priebehu misie v autormi určených checkpointoch bez možnosti čo i len jediného užívateľského uloženia, alebo auto-uloženia pri opustení hry sa tu nebudem radšej vyjadrovať.
Jednoducho začínate vždy od posledného checkpointu.

Nepochybne, konzoloví hráči a tzv. "hardcore drtiči" série Call of Duty musia byť asi nadmieru spokojný, ale ja proste nie.

Škoda, veľká škoda ... čakal som omnoho viac ...

PS: A áno, hral som Operation Flashpoint: Cold War Crisis, Red Hammer (tiež od Codemasters a tiež zhodou okolností za moc nestál), Resistance, ArmA: Armed Assault, ArmA: Queen's Gambit, ArmA2.

Komentáre